Tisdag - Körning, cykling och skola

Dagen blrjade runt 8 då var det bara upp och göra sig i ordning för dagen. Tog bussen till skolan och började skoldagen med  engelska. Det gick bra, efter det lite "lunch" och sen svenska B, där gick vi igenom skolminnen o började läsa våra egen valda böcker.

Jag valde Vampyrens märke som jag endå hade beställt hem från cdon för inte så länge sen. Har läst första kapitlet och hittills verkar den super bra =) Efter svenska lektionen var det kortrast och sen Historia. Repiterade lite om antiken o så, sen heöt plötsligt börjar de låta som f*n. Så vi kolla ut o då vräker regnet ner, alla blev förvånade o de höll på en stund.

Som tur var slutade regnet innan lektionen var slut så jag slapp bli blöt. Tog bussen ner på stan och köpte jeansen och ringarna som jag visade i det tidigare inlägget =) Mycket nöjd med shoppingen är jag!!

Väl hemma igen skrev jag handlingslista så när pappa kom hem körde jag till Maxi så vi kunde handla. Det gick bra o köra o kändes bra med. Väl hemma igen blev det att ta en korv med bröd för sen kom pappas kompis med sin cykel.

Cyklade till Ulva kvarn med pappa och Lasse(pappas kompis), kollade på lite bilar och fikade. Sen blev det att cykla hem igen, var hemma ca 21. Skönt att komma iväg på cykeltur, blev 3 mil iaf!

NU ska jag kika vidare, kanske lägger upp en dagens look här på bloggen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback