Onsdag - Halkan

Dagen började i bra tid då jag skulle hinna vakna i lugn och ro innan ja skulle ta bussen till stan.. Väl istan bar det vidare med en annan buss till Gillinge för att köra halkan(risk 2:an).

Utbildningen började med lite allmänt prat och sen gick vi in i en stor hall där man kunde testa hur krock kändes och hur det kändes att snurra runt med en bil.. Dock passade det inte mig iom min rygg.

Sen skulle vi vara tillsammans med en annan och välja en bil, jag o en kille skulle köra tillsammans och vi valde en manuellt växlad Kia Ceed.. Den var riktigt skön att köra. Gjorde bromstest på barmark, halt underlag samt svänga samtidigt som man bromsade. Riktigt intressant, o lite läskigt i början!

Det gick iaf bra och jag klarade utbildningen, hann dock bli rätt hungrig då jag bara ätit en macka och druckit en drickyoghurt..

Väl i stan igen blev det bussen hem o sen vila.. Har nyss ätit lite mat iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback