Måndag - Om helgen!

Har inte bloggat på hela helgen då det typ har varit full rulle. Så nu tänkte jag skriva om helgen iaf.

Fredag: Åkte hem till Robin m. familj när vi hade slutat på Åhaga, fick typ springa till busstorget men hann med bussen iaf. På eftermiddagen när jag hade kommit dit så gjhorde jag iordning dumle fluffet som jag skulle ha på tårtan på lördagen. Sen blev det pizza till kvällsmat. Efter maten tog jag o älsklingen en promenad sen kollade vi lite på tv innan vi skulle sova eftersom att jag skulkle upp vid 07.30 på lördagen.

Lördagen: Gick upp tidigt o fick skjuts till bussen som gick kl.9. Var framme vid 10 på Åhaga o då var det bara att börja sälja, o dekorera amaryllisar m.m. Var rätt mkt kunder o ja fick ta rätt många för 1:orna vågade typ inte det. Vid 14 tog jag tåget från borås mot herrljunga där jag bytte till annat tåg.

Väl tillbaka i Alingsås fiock jag göra iordning tårtan. Så vi fikade och så o alla verkade gilla tårtan iaf. På kvällen blev det tacos o sen såg jag och älsklingen film.

Söndag: Blev rätt lugnt, gick med Älsklingen till stan o kollade i affärer. Köpte ett nytt puder och en topp på ginatricot. Såg en snygg klocka med som ja skulle kunna tänka mig. Åt french hotdog innan vi begav oass tillbaka hem till dom. Kom även på bra saker att köpa till robins systrar i julklapp.

Sen på kvällen blev det inte mkt gjort, tog bussen hem kl 21.
Fick också födelsedagspresenter under helgen eftersom att jag fyller år imorrn. Jag fiock våffeljärn o sylt o smet av hans föräldrar o smink o halsband av ena systern. Får presenten av älsklingen imorrn eftersom att de e då jag fyller år.

Idag har det bara varit skola o så har handlat med. Missade första lektionen eftersom att jag försov mig...

Ska väl städa upp här snart o dammsuga lite. Hade tänkt o göra köttfärssoppa till kvällsmat iaf.

Avslutar inlägget med endel bilder.


Present från Robins föräldrar


Tårtan =)



Granarna som ja den grp ja va med i gjorde...


De stora granarna, Herr & fru gran!


De små granarna..


En vägg med dörrkransar


Snöflinge gruppens snöflingor.



Glittrande orkidéer på snöflingorna =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback