Måndag - Julshopping

Börjar med att skriva lite om gårdagen och lägga ut bilder :)

Igår började dagen lite lugnt, spelade lite spel och satt vid datorerna. Vid 19.30 åkte vi mot stan då pappa hade kommit hem med bilen. Gick sedan till Il forno Italiano, en underbar italiensk restaurang för att fira våran 2 års dag :). Väl där fick vi ett mysigt bord och beställde mat. Jag beställde kycklingfilé med soltorkade tomater, bacon och gorgonzolasås till det var dte stekt potatis. Robin beställde en pizza med bla. oxfilé.

Var helt underbart mysig stämning på restaurangen och maten var helt perfekt och värd varenda krona. Både jag och Robin böev supernöjda och nu har vi en ny favvo restaurang!

När vi väl fått i oss maten, som var i stora portioner så pratade vi och beställde in efterrätt. Vi valde en jordgubbsmousse. Den var också god och syrlig :)




Vi <3


Älsklingen redo för att åka till stan :)


Jag på restaurangen :)


Min underbara mat!


Älsklingen vid bordet <3


Robins mat!



Idag har vi hunnit med enheldel! Och nu är vi också inne på julveckan! Åkte till stan på förmiddagen och handlade sista julklappen samt present till kusinen. Sen åkte vi och handlade mat och det verkade som hela stan var där just idag, men nu har vi all julmat vi behöver!

Sedan åkte vi till en blomsterbutik för att köpa lite fler blommor till julgrupperna vi skulle sätta ihop senare. Därefter åkte vi hem, men det tog sin lilla tid att fixa allt i stan!

Väl hemma blev det att äta lite och sen börja med bakning, gjorde amerikanska cookies som är helt underbara!
Direkt efter gjorde vi maten, korv i ugn med potatis! Så lätt och god mat.

Efter maten vilade vi lite innan jag åkte till farmor o farfar för att hämta två krukor till julplanteringar. Väl tillbaka hjälptes pappa och jag åt med att göra julgrupperna klara.

Sen har jag bara vilat och tagit en fika. Så skönt att bara sätta sig ner efter en fullspäckad dag!

Nu ska jag nog kika runt innan sängen väntar!


Kommentarer
Postat av: mik

Godmorgon ! (:

Vad ska du göra idag då? Fin blogg förresten <3

god jul !

Postat av: Lillmickan Du Vet (Alla Vet*)

sv: Åh, haha att städa är det vidrigaste jag vet. Så tråkigt så man döööööör! Aha okej gud så trevligt :) Jag ska vara barnvakt åt min lillebror sen vet jag faktiskt inte.

2010-12-22 @ 12:15:37
URL: http://technodrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback