Tisdag - Om helgen och början av veckan..

I fredags sov vi inte överdrivet länge då vi skulle fixa matsäck och packa det sista, dessutom vill man inte behöva stressa.

Åkte sen till gränby c där vi fixade nån speciell öl som pappa ville ta med dit, och sen blev vi hämtade. Körde sen neråt i landet :) Gick jätte bra och kände verkligen att jag fick mycket träning.

Väl framme vilade vi innan vi gick ut på afterwork och åt mat. Träffade också sötnos hunden Hugo som de var hundvakt till. Så mjuk päls hade han, och dessutom gillade han att leka. Men han var iofs bara 1 år :)

På lördagen sov vi en stund på förmiddagen och åt sen en lååång frukost :) Som vanligt fanns det massor av gott att välja på!

Ungefär mitt på dagen åkte vi till Linköping, till flygvapenmuseét. Det var helt ny ombyggt så det var super fint, fanns massor av historia och flygplan, ett ställe där man kunde testa lite olika saker och så ett helt rum om kalla kriget. Dessutom fick man se vraket av DC 3:an som blev nerskjutet. Det låg upplagt som det låg på havsbotten och så var det massor av historia. Det var också massor av hemliga handlingar som dom satt upp så man kunde läsa.

Det var verkligen värt att åka dit och även jag som inte är överdrivet intresserad av sådant tyckte att det var jätte intressant. Kostade 50 kr i inträde, men jag gick in gratis då jag är under 19 =)

Väl tillbaka hemma hos Britt-Marie och Bengt var det dags för middag, det blev en god paj. Pratade under kvällen och hade det trevligt innan vi gick o la oss.

Även söndagen sov vi hyfsat länge och åt långfrukost. Sen blev det en promenad i det lite tråkiga vädret samt äta Lunch/Middag innan vi rullade hemåt.

Gick bra att köra även hem och man märker hur man anstränger sig i mörkret. Stannade till i Västerås på Max för att äta lite. Sen åkte vi sista biten hem. Var hemma vid 21.30.. Då var jag helt slut.

Måndagen(igår). Gick jag upp extra tidigt och tog bussen till stan för körlektion. Gick väl helt ok, var så konstigt att köra med okänd människa i annan bil.

Sen var det skola, hade grym huvudvärk hela dagen så det var svårt att koncentrera sig. Körde hem med pappa och åkte sen och handlade. VÄl hemma blev det middag o så vila. Somnade såfort jag la mig i sängen.

Idag sov jag lite längre, hade bara mentorssamtal i skolan och innan dess åkte jag och fotade mina operationsärr till försäkringsbolaget så att man kan få lite pengar för det.

Sen körde jag på körskolan igen, vilket idag gick bättre. Hade sen mitt mentorssamtal, också det gick bra och jag tog bussen hem..

Har sen vilat, ätit och bakat lite cupcakes :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback