Söndag - Langos..

Dagen började vid 09.30.. Men var trött då Zorro(hunden) skällde vid 12/halv 1 i natt o vi vakande.. Jag bad såklart Robin gå ner då jag blev lite rädd, men han skällde nog för att han blev ensam och inte trodde någon annan var hemma. För pappa hade tydligen åkt till stan för att hämta Ankie. Sen tog det sin lilla tid att somna om då man blivit skrämd.

På förmiddagen hann jag med sims-spelande, kolla serie och läsa lite naturkunskap. Sen var det lunch, rester från igår. Hur gott som helst.

Hann se lite fler avsnitt av serien och plugga lite mer naturkunskap under eftermiddagen. Sen såg vi lite tv innan vi åt lite toast som kvällsmat. Var ingen idé att äta för mycket eftersom vi endå skulle göra langos senare.

Hann med att sitta vid datorn och fixa med engelska uppgiften endel innan pappa och Anki kom och började med langosen, tar ju sin lilla tid med jäsning och allt.

Strax innan 21 var de färdiga och de var sjukt goda, verkligen som de man köper på marknad. På mina hade jag caviar(löjrom), rödlök, cremé fraiche och räkor. Men först hade jag penslat med vitlök som var pressad i lite smält smör, så gott! Skulle nästan kunna äta hur många som helst för att de var så gott men blev mätt..

Har hunnit träna på engelskan och ska väl dra igenom den ett par gånger till, sen väntar sängen. Imorrn är det iaf sovmorgon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback