Helgen

Kommer ett lite längre om helgen nu då!

Fredag: Dagen började tidigt! Åkte till stan vid 06.30 för att hinna med tåget till Stockholm vid 7 tiden. Kom iväg i bra tid o sen stod vi inne på centralen tills vårat tåg kom in. Hade grymt ont i ryggen så väl på tåget blev det en alvedon o så sova en stund.. Därefter mådde jag lite bättre iaf :) Resan gick hyfsat fort, kom fram i rätt tid och blev hämtade av Robins syster. Åkte till en affär för att köpa present till Robins andra syster, därefter hem till familjens hus.

Åt lite innan vi åkte mot sjukhuset i Borås där Robins mormor ligger just nu då hon brutit lårbenet o så.. Hon blev jätte glad av att få besök så det var ju bra! Åkte sen tillbaka till Alingsås o där börjades det med maten medans ja vila mig då jag inte kände mig på topp. Åt lite pizza till mat sen mer vila. Gav Robins syster presenten och fick massor av fina kläder till Melvin av dem :D 

Sov som en kratta under natten då jag vaknade hela tiden o behövde snyta mig /hosta.

Lördag: Efter en dålig natt vaknade vi redan vid 7 så vi satt på rummet ett tag innan vi gick och åt frukost. Sen skulle alla göra sig klara för att åka. Det tog sin lilla tid, kom väl iväg strax efter 10 iaf! Kändes bra att äntligen vara på väg! Kom fram vid 12 tiden o då delade vi på oss i mindre grupper. Varuhuset var verkligen enormt :D Gick inifrån och utåt i varuhuset så vi hade lite struktur. Började med Melvinssaker iaf, fanns ju massor av fint till superpriser. Köpte blandannat babygym, pyjamas, spjälskydd, nappflaska, vagnsleksak och påslakan. Bilder på det finns
här i min gravidblogg :)

Tog en kort fika rast innan vi gick vidare, kollade på typ allt och köpte en heldel till :D Robin hittade också kläder till toppenpriser så han köpte bland annat ett par jeans för endast 150kr!! Bilder på shoppingen till mig kommer i nästa inlägg.

Var helt slut i kroppen efter en heldag inne på varuhuset, min rygg hade nog sagt upp sig förlänge sen o foglossningen var ju inte direkt bätte, tur jag hade kryckorna annars hade det aldrig fungerat. Slutnotan blev billigare än jag trott vilket var postivt :D Åkte tillbaka till Alingsås igen och där blev det hamburgare o pommes från en grill så vi slapp laga mat.

Resten av kvällen blev luuuuuuuugn ;D Skönt o bara vila o slappna av lite! Är så himla nöjd med alla inköp iaf!

Söndag: Sov dåligt igen men endå bättre än tidigare natt, passade på att bara ta det lite lugnt. Fotade sakerna vi handlat i Ullared o så.. Sen blev det en sväng till simhallen för att fika lite o så tillbaka igen för lite mer vila ;) Åkte sen till simhallen och tog varsin lång dusch, eftersom man annars får duscha i garaget hos Robins familj.

Spelade sen Trivial Pursuit med Robin och hans syster. Jag vann ;D Sen blev det lugnt ett tag o så äta kvällsmat o så.. Kvällen var lugn o passade på av att njuta av det.

Måndag: Sov så mycket bättre under natten så vaknade utvilad, åt frukost o sen packade vi iordning sakerna så att det skulle vara färdigt att ta med oss hem. Åt lite lunch o sen åkte vi till Maxi för att handla med oss lite matsäck att äta på tåget. Packade det sista och sen var det i princip dags att ta sig till tåget. Väl på tåget med all packning var det bara ta det lugnt ett par timmar..

Kom till stockholm där vi skulle byta tåg var inte så kul då jag hostar mer i kylan så fick stanna hela tiden då jag hostar så jag knappt får luft.. Kom tillslut bort till tåget och gick o satte oss. Skönt att veta att vi inte skulle behöva ta oss på ett nytt tåg sen iaf. Blev hämtade av pappa o sen väl hemma la vi oss nästan direkt. Både jag och Robin var helt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback